Haberler

Sporcu Beslenmesi

Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mutlu Çuğ, bugün (12.02.2020) Buse Karakulak’ın sunduğu Güne Bakış programına konuk olarak sporcuların beslenmesine ilişkin soruları cevapladı.

“Sporcuların Performansını Üst Düzeye Çıkarabilecek Bir Faktör”

Sporcuların mutlaka özel bir beslenme planının olması gerektiğini belirten Çuğ, “Sporcu beslenmesi, sporcuların performansını üst düzeye çıkarabilecek faktörler biri. Ancak bununla birlikte sporcunun seviyesi arttıkça, beslenmenin sporcuya performans açısından katkısı azalmaya başlıyor. Artık bir sporcunun sıralamasını belirleyen şeyler, dakikalardan saniyelere, saniyelerden de saliselere geriledi. Bir sporcu bir koşuyu bir saniye erken bitirdiğinde kürsüdeki yeri belirleniyor. Örnek verecek olursak; kayakla atlama branşında, sporcu biraz daha ileriye atlayabildiği zaman kürsüdeki yerini belirleyebiliyor. Bu noktada vücut yağ yüzdesi son derece belirleyici bir faktör olmaya başlıyor” şeklinde konuştu.

“Trans Yağlar Kalbi Besleyen Koroner Kalp Damarında Tıkanmalara Sebep Oluyor”

Sporcuların uzak durması gereken besinlere değinen Doç. Dr. Çuğ, “Maalesef son zamanlarda, besin sektöründe kar marjının yükselmesi için şeker pancarı yerine, şeker pancarından daha ucuza mal edilen glikoz şurubu kullanılmaya başlandı. Glikoz ve fruktoz şurubu dediğimiz maddeler uzun vadede obeziteye yol açabilme ve bir takım kanserleri tetikleme gibi riskler taşıyor. Bunun dışında sporcu beslenmesi açısından bir diğer önemli konu da trans yağlar. Oda sıcaklığında sıvı halde bulunabilen yağlar, trans yağlardır ve bitkisel yağların çoğunluğunu oluşturur. Bu yağlar direkt olarak kalbi besleyen koroner kalp damarında tıkanmalara sebep olabiliyor. Aynı şekilde beyni besleyen şah damarını da tıkama tehlikesi mevcut. Trans yağlardan olabildiğince uzak durulması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

“Kesinlikle Omurilik Bölgesine Yük Bindirecek Antrenmanlar Yapmamaları Gerekiyor”

Doç. Dr. Mutlu Çuğ küçük yaşlardaki çocuklara spor ve beslenme önerisinde bulunarak, “Küçük yaşta spora başlayan bireylere en temelde önerebileceğimiz spor önerisi; yüzme ve jimnastiktir. Bununla beraber yaş grubunu büyütürsek, kas kütlelerini geliştirmek isteyen lise çağındaki bireylere görüyoruz. Onlara kuvvet antrenmanı konusunda önerebileceğimiz şeyler var ama kesinlikle omurilik bölgesine yük bindirecek antrenmanlar yapmaları önermiyorum. Daha hafif antrenmanlarla kuvvet çalışmaları yapabilirler” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Haber: Ahmet Can Metin (Radyo K.İ.)


Demo Settings
Header Colors
Navigation Colors
Footer Colors